AKTUALNOŚCI KADROWE PLUS

„Aktualności kadrowe plus” to cykliczna publikacja, w której znajdziesz newsy prawa pracy wraz z ich omówieniem. Każde wydanie zawiera wskazówki oraz porady ekspertów, jakie są konsekwencje zmian w prawie pracy, oraz jak je stosować.

Bądź zawsze na bieżąco ze zmianami w prawie pracy.

Zamów BEZPŁATNIE, przekonaj się sam »

Tylko teraz otrzymujesz BEZPŁATNIE PLAKAT NALICZANIE I ROZLICZANIE WPŁAT NA PPK. Skorzystaj z bezcennych porad najlepszych ekspertów-praktyków.

„Aktualności kadrowe plus” to pismo dla najbardziej wymagających kadrowych.

Jak (i kogo) informować o okresie przechowywania akt?

Od nowego roku wraz ze świadectwem pracy trzeba wręczyć niektórym pracownikom informację o okresie przechowywania akt. Kogo to dotyczy? Jak sformułować taką informację? I wreszcie: kiedy i jak należy zniszczyć dokumentację?


W przypadku osób zatrudnionych na nowych zasadach, czyli już w 2019 roku lub później, mamy dodatkowy obowiązek. W przypadku zakończenia zatrudnienia takiej osoby musimy – wraz ze świadectwem pracy – przekazać jej informację o:

O szczegółach wszystkich tych zmian – z podaniem wykazów odpowiednich dokumentach – będziemy szczegółowo pisali w „Aktualnościach kadrowych”.

  • okresie przechowywania dokumentacji pracowniczej,
  • możliwości odbioru przez pracownika dokumentacji pracowniczej do końca miesiąca kalendarzowego następującego po upływie okresu przechowywania dokumentacji pracowniczej,
  • zniszczeniu dokumentacji pracowniczej w przypadku jej nieodebrania we wskazanym okresie.

Pracownikom, których stosunek pracy został nawiązany przed 1 stycznia 2019 r. zasadniczo nie trzeba przekazywać informacji o okresie przechowywania dokumentacji pracowniczej, gdyż ich okres przechowywania dokumentacji pozostaje 50-letni.

Jednak w przypadku osób, które zostały zatrudnione w okresie pomiędzy 1 stycznia 1999 r. a 31 grudnia 2018 r. mamy możliwość skrócenia okresu przechowywania dokumentacji z 50 do 10 lat – po złożeniu odpowiednich dokumentów do ZUS (opisywaliśmy je w poprzednim numerze).


Jeśli dokonamy takiego skrócenia, a potem umowa pracownika zostanie rozwiązana – wówczas powinniśmy powiadomić go o skróconym okresie przechowywania dokumentacji.Pewne wątpliwości budzi zaś przypadek, gdy najpierw ustało zatrudnienie pracownika, a dopiero potem pracodawca złożył raport informacyjny do ZUS i skrócił okres przechowywania akt.

(II) Co z zatrudnionymi przed 2019 rokiem?

  • Jak postąpić w takim przypadku?
  • Jak postąpić, gdy skończy się okres przechowywania dokumentacji?
  • Jak powinna wyglądać informacja (wzory)?

Sprawdź wyjaśnienia i zastosuj wzory gotowych zapisów!

Z grudniowego numeru "Aktualności kadrowych" można dowiedzieć się m.in.:

Ile czasu przechowujemy dokumentację zleceniobiorców

Jak dokumentować dawną pracę w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze

Co się zmieni w formularzach PIT

W którym momencie doliczyć pracownikom do przychodu upominki świąteczne

Jak rozliczać wynagrodzenie uczestnika PPK

Jak rejestrować czas pracy menedżera na kontrakcie

Czy do tzw. gruszy wlicza się dodatkowe dni wolne

Jak wskazać w świadectwie urlop niepełnosprawnego

Czy na macierzyńskim można wziąć udział w szkoleniu

Co się zmieniło 7 listopada w postępowaniu przed sądem pracyCo jest telepracą i jakie są zasady jej stosowania

Jakie są 3 limity godzin nadliczbowych (schematy)

„Aktualności kadrowe plus” przedstawiają trudne i nietypowe przypadki prawa pracy w postaci czytelnych schematów o spojrzeniu przekrojowym, co jest nieocenioną pomocą w codziennej pracy specjalisty prawa pracy.


Dlatego możesz korzystać z licznych usług dodatkowych, już na etapie testu:

ZAMÓW BEZPŁATNY EGZEMPLARZ I PRZEKONAJ SIĘ SAM »
  • Newsletter „Przegląd Prawa Pracy” – wysyłamy emailem dwa razy w tygodniu
  • E-wydania na stronie internetowej www.aktualnoscikadrowe.wip.pl z ostatnich 6 lat
  • E-booki dla Czytelników
  • Wskaźniki i wzory dokumentów
  • Konsultacje e-mailowe z ekspertami

To bezpieczna oferta, która nie kryje w sobie żadnych pułapek. Otrzymujesz zapoznawczy numer, wykorzystujesz zawarte w nim porady ekspertów i na spokojnie decydujesz, czy chcesz otrzymywać kolejne, już płatne numery. Masz na decyzję 14 dni. Zamówiony, zapoznawczy numer jest Twój, niezależnie od dalszych decyzji. Nie musisz niczego odsyłać.

  • Jeśli w ciągu 14 dni uznasz, że magazyn pomaga Ci w codziennej pracy, nic nie musisz robić. Zadbamy, by kolejne płatne numery dotarły do Ciebie na czas. Jeśli nie – po prostu poinformuj nas przez telefon, faks czy e-mail o rezygnacji z dalszej prenumeraty. Bez żadnych pytań, natychmiast ją anulujemy.
  • Przez cały okres prenumeraty możesz bezpłatnie korzystać z konsultacji z naszymi ekspertami – adresy e-mailowe znajdują się w publikacji.
  • Nasi Czytelnicy mają również stały dostęp do informacji znajdujących się na stronie internetowej, dodatkowych wzorów, narzędzi, e-booków oraz e-wydań.

Możesz bezpłatnie testować nasz produkt przez 14 dni.

Jeśli chcesz zrezygnować z dalszej, już płatnej, prenumeraty, poinformuj o tym w ciągu tych 14 dni nasze Centrum Obsługi Klienta – tel. 22 518 29 29, e-mail: cok@wip.pl

Jeśli chcesz, aby nasz magazyn był dalej do Ciebie przysyłany, nie musisz nas o tym informować.

Zamawiam:

Tak, zamawiam pierwszy bezpłatny egzemplarz publikacji „Aktualności Kadrowe plus”.


Otrzymuję:

Pierwszy, bezpłatny numer czasopisma „Aktualności Kadrowe plus” wraz z plakatem i mam 14 dni na podjęcie decyzji o prenumeracie.


Dalsze kroki:

Jeśli pismo mnie zainteresuje (nie muszę wtedy nic robić) – wkrótce otrzymuję kolejny numer, wraz z fakturą obejmującą 6 wydań regularnych oraz 2 raporty specjalne pisma. Standardowa cena za egzemplarz wynosi 39,90 zł netto (41,89 zł brutto). Łączne koszty pakowania i wysyłki to 59,40 zł netto. Przedłużenie prenumeraty na kolejny okres nie wymaga odrębnego zamówienia i następuje automatycznie.

Po opłaceniu faktury w terminie otrzymam w prezencie elegancką chustę oraz kij do selfie.


Jeśli zechcę zrezygnować z dalszej prenumeraty, skontaktuję się z Centrum Obsługi Klienta – tel. 22 518 29 29, e-mail: cok@wip.pl