O zmianach podatkowych, rachunkowych i ZUS przeczytasz w Internecie

W „Aktualnościach Księgowych” poznasz ich skutki w praktyce!

Najnowszy numer za darmo, na próbę!

Nad aspektami prawnymi czuwają doświadczeni eksperci:

• Paczuski Taudul Doradcy Podatkowi

• KPMG

• Martini i Wspólnicy Sp. z o.o.

• Taxpoint

• Grant Thornton

• Grupa ECA

• TPA Horwath

• DALC i OCHOCKI - Doradcy Sp. z o.o.

testowych egzemplarzy

do wysłania jeszcze tylko

Ta oferta jest ważna tylko do końca miesiąca

Wystawianie faktur do paragonów – co zrobić, gdy klient zgubił paragon

Problem: Kontrahent zwrócił się do sprzedawcy o wystawienie faktury VAT do paragonu, którego jednak nie dostarczył, ponieważ paragon się zagubił. Czy w takiej sytuacji sprzedawca ma obowiązek wystawić fakturę?


Rozwiązanie: Przed zmianą przepisów organy podatkowe w wyjątkowych sytuacjach dopuszczały taką możliwość. Można się spodziewać, że po zmianach wprowadzonych od 1 stycznia 2020 r. taka praktyka będzie kontynuowana. Warto jednak sprawdzić, czy w przypadku faktury wystawianej na rzecz podatnika VAT dotyczącej sprzedaży za¬ewidencjonowanej na kasie rejestrującej był podany numer VAT nabywcy na paragonie fiskalnym.

Dlatego jeszcze dziś chciałabym wysłać do Ciebie BEZPŁATNY egzemplarz publikacji „Aktualności Księgowe”. Przeczytaj na spokojnie przy kawie :) i przekonaj się jak bardzo okaże się ona przydatna.

Poznaj skutki najnowszych zmian w przepisach »
  • zmiany stawek VAT
  • nowe przepisy dotyczące WDT
  • mikrorachunek podatkowy
  • sprawozdanie finansowe
  • kasy online
  • ulga na złe długi
  • ZUS i płace
Tak, chcę otrzymać BEZPŁATNY egzemplarz »

Tomasz Krywan

Doradca podatkowy

Indywidualnych porad dla Czytelników udzielają:

Jakub Rychlik

Doradca podatkowy

Mirosław Siwiński

Doradca podatkowy

Samir Kayyali

Doradca podatkowy

Grzegorz Magdziarz

Biegły rewident

dr Katarzyna Trzpioła

Wydział Zarządzania UW

Michał Culepa

Prawnik

Krzysztof Klimek

Ekspert podatkowy

Maciej Soprych

Dyrektor finansowy

Izabela Nowacka

Specjalista ds. wynagrodzeń

i ZUS

Kliknij, aby go otrzymać »

Zobacz, jak zmienia się JPK_VAT

Problem: Jak postąpić w przypadku błędnie złożonego JPK_VAT?


Rozwiązanie: W przypadku korekty przesłanej ewidencji należy złożyć nowy, kompletny oraz zawierający poprawione dane plik XML. Jak podaje Ministerstwo Finansów w wydanej broszurze dotyczącej nowego JPK_VAT – niedopuszczalne jest złożenie pliku zawierającego jedynie dane korygowane. Korekty błędnego wpisu niewpływającego na wysokość podatku należnego lub naliczonego dokonuje się poprzez jego wystornowanie, tj. wpisanie ze znakiem przeciwnym całego wpisu oraz ponowne dodanie poprawnego wpisu z podaniem pierwotnego numeru dokumentu (np. DowodSprzedazy, NrKontrahenta lub NazwaKontrahenta).

IP BOX – sprawdź, czy ulepszanie już istniejących praw autorskich pozwala na skorzystanie z ulgi

Problem: Preferencja IP Box ma wspierać rozwój i inwestycje oraz kreować wysoko jakościowe miejsca pracy w innowacyjnych sektorach. Środkiem do osiągnięcia tych idących z duchem czasu celów ma być preferencja pozwalająca na opodatkowanie stawką 5% dochodu z kwalifikowanych praw własności intelektualnej. Co zaliczamy do kwalifikowanych praw własności intelektualnej i kto może skorzystać z ulgi w ramach IP Box?


Rozwiązanie: Katalog kwalifikowanych praw własności intelektualnej jest listą zamkniętą, ale dosyć obszerną. Objaśnienia MF niestety nie rozwiewają tych wątpliwości, co zresztą ma odzwier¬ciedlenie w wydawanych interpretacjach indywidualnych, a właściwie w interpreto¬waniu tych interpretacji. Przyczyną takiej niejasności prawa podatkowego jest to, że dwuinstancyjność w postaci przepisu i objaśnień do niego w dalszym ciągu nie odpowiada na fundamentalne dla IP Box pytania.

Poznaj wskazówki eksperta »

E-wydanie do pobrania również w PDF – BEZPŁATNIE

Dlaczego przesyłamy egzemplarz bezpłatnie?

Musisz samodzielnie się przekonać, że „Aktualności księgowe” to publikacja jakiej nie znajdziesz na rynku. Oczywiście, w wielu miejscach znajdziesz informacje o zmianach w przepisach, ale tu nie chodzi o zmiany, tylko o ich wpływ na Twoją pracę. Sama informacja o zmianie nic Ci nie da – musisz znać jej konsekwencje w praktyce.


Nie masz przecież czasu na czytanie długich artykułów i opracowań! Doskonale wiesz, że musisz terminowo wywiązać się ze swoich obowiązków, więc potrzebujesz szybkiej pomocy, fachowej porady.

  • Unikalna forma – problem i rozwiązanie
  • Minimum słów, maksimum treści – na 12 stronach publikacji otrzymasz tyle informacji co na kilkudziesięciu stronach magazynu. Płacisz tylko za konkretne wskazówki i rozwiązania, przecież to jest Ci potrzebne.
  • Praktyka i przykłady – same informacje nie wystarczą. Praktyczne przykłady ułatwią Ci zrozumienie zagadnienia. Przekonaj się, jak z problemami radzą sobie inni i zwróć uwagę na praktyczne wskazówki.
  • Eksperci-praktycy – to ważne, kto dla Ciebie pisze. Liczy się nie tylko wiedza, ale i doświadczenie. Współpracujemy tylko z najlepszymi.

Zapoznaj się z naszą publikacją i zobacz jak szybko dotrzesz do wszystkich potrzebnych informacji:

Krótko, treściwie, na temat, fachowo, szybko. Pozwól sobie na odrobinę komfortu!

Tak, chcę otrzymać BEZPŁATNY egzemplarz »

„Aktualności księgowe” to nie tylko czasopismo

– to także pakiet dodatkowych usług:

Indywidualna pomoc eksperta - Czytelnicy mogą zwracać się z własnymi problemami do naszych ekspertów; w publikacji znajdują się nazwiska ekspertów wraz z adresami e-mail.

Telefoniczne pogotowie księgowe - raz w tygodniu możesz skorzystać z telefonicznego pogotowia księgowego.

Alert księgowego - w każdy poniedziałek krótkie informacje o zmianach prawnych z zakresu podatków i rachunkowości prosto na skrzynkę e-mailową.

Archiwum numerów na stronie

www.aktualnosciksiegowe.wip.pl

Jakie są warunki otrzymania testowego egzemplarza?

WARUNEK NR 1

Poprawne wypełnienie formularza zgłoszeniowego.


WARUNEK NR 2

Jedna osoba może otrzymać wyłącznie 1 egzemplarz testowy czasopisma.


Tak, chcę otrzymać na próbę egzemplarz biuletynu »

Dziękujemy za poświęcony czas

Marta Grabowska-Peda
prawnik, wydawca publikacji „Aktualności księgowe”

Wydanie pdf możesz pobrać od razu po wypełnieniu formularza, wydanie papierowe przyjdzie pocztą. Zyskaj cenne gratisy!


Korzystaj ze wszystkich możliwości jako prenumerator!



  • bezpłatny dostęp do serwisu na stronie www – znajdziesz tam nowości, porady ekspertów, wzory dokumentów, kalkulatory i druki, e-booki;
  • serwis e-mailowy – 5 razy w tygodniu od poniedziałku do piątku otrzymasz e-mail z najnowszymi informacjami i zmianami z zakresu rachunkowości oraz podatków;
  • bezpłatne konsultacje z ekspertami (e-mailowo), zawsze w razie wątpliwości możesz zadać pytanie i opisać swój problem.
  • e-wydanie publikacji – poszczególne wydania publikacji w wersji elektronicznej.
  • "materiał na życzenie" - w każdej chwili możesz zamówić u naszych ekspertów opracowanie wybranego przez siebie zagadnienia z zakresu rachunkowości, podatków oraz zus i płac.

Warunki współpracy

W ciągu 24 godzin od przyjęcia Twojego zamówienia, wysyłamy pocztą bezpłatny numer zapoznawczy. Powinien do Ciebie dotrzeć w ciągu 3-5 dni roboczych. Od momentu otrzymania przesyłki z bezpłatnym numerem zapoznawczym masz 14 dni na zapoznanie się z nim. Jeżeli zdecydujesz się na otrzymywanie płatnych numerów, nie musisz się z nami kontaktować. Po zakończeniu okresu próbnego będziesz otrzymywał kolejne, płatne numer na wskazany adres. W takim przypadku będzie wystawiana faktura, która obejmuje 12 numerów zwykłych i 4 specjalne – cena jednego numeru wynosi 29,93 zł netto, koszty pakowania i wysyłki to jednorazowa opłata za cały okres prenumeraty - 59,40 zł netto. Łączna wartość zamówienia wraz z kosztami pakowania i wysyłki za 16 wydań wynosi 597,60 zł netto (645,41 zł brutto).


Gratisy

Wraz z numerem testowym otrzymasz od nas w prezencie Informator. Jeśli zdecydujesz się na współpracę, w podziękowaniu za opłacenie prenumeraty prześlemy wartościowe publikacje książkowe.


Rabaty, zmiana warunków

W każdej chwili możesz zrezygnować ze współpracy. Pamiętaj, aby to zrobić w ciągu 14 dni od momentu otrzymania bezpłatnego numeru testowego. Rezygnacja w późniejszym terminie jest zawsze możliwa ze skutkiem od nowego okresu rozliczeniowego. W każdej chwili możesz przejść na dłuższy okres prenumeraty z atrakcyjnym rabatem. W tym celu skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta: tel. 22 518 29 29, e-mail: cok@wip.pl).