sprzedaje towary, usługi i materiały z odroczonym terminem płatności;
posiada stałą, dużą i rozproszoną grupę odbiorców;
ma rosnącą lub sezonową sprzedaż swoich produktów;
posiada wysoki poziom należności handlowych; wytwarza powtarzalne produkty bądź usługi;
ma w pełni wykorzystane limity kredytowe przyznane przez banki;
nie dysponuje zabezpieczeniem niezbędnym przy wnioskowaniu o kredyt bankowy;
posiada niski poziom kapitałów własnych;
zapotrzebowanie firmy na środki pieniężne jest nierównomiernie rozłożone w czasie;
stosuje długie terminy płatności w celu osiągnięcia przewagi konkurencyjnej;
chce zdyscyplinować swoich odbiorców do terminowych płatności;
jest zainteresowana dokładnym planowaniem swoich wpływów i wydatków.
Współpracę z bankiem bądź firmą faktoringową warto nawiązać, jeśli firma:
Pobierz e-booka i zobacz:
Jakie są zalety i wady faktoringu?
Jak podpisać korzystną umowę faktoringową?
Jak korzystać z faktoringu międzynarodowego w systemie dwóch faktorów, w którym występują dwie instytucje faktoringowe – jedna w Twoim kraju (eksport faktor), a druga w kraju importera (import faktor)?