Image

Ogólnopolska Konferencja dla Branży Transportu Drogowego

Czas pracy kierowców i tachografy w 2023 roku

BEZPŁATNA KONFERENCJA

Program konferencji

9.30

Rozpoczęcie

9.31

Wpisy manualne w tachografach

Powiemy między innymi, jakie regulacje prawne wprowadzają konieczność wykonywania wisów ręcznych, co zmieniło się po wejściu w życie pakietu mobilności w tym zakresie oraz jakie są najczęstsze błędy w obsłudze codziennej tachografu. Wyjaśnimy także, w jaki sposób szkolić i nadzorować kierowcę w zakresie prawidłowego wprowadzania wpisów manualnych w różnych sytuacjach.

10.52

Przerwa

10.57

Wydruki z tachografów – kiedy sporządzać i jak opisywać

Na szkoleniu zostaną zaprezentowane najważniejsze zasady dotyczące sporządzania wydruków przez kierowców, w sytuacjach związanych z przekroczeniami dopuszczalnych norm czasu pracy kierowców. Wyjaśnione zostaną również wątpliwości wynikające z przepisów pakietu mobilności.

12.04

Przerwa

12.09

Kontrola tachografu

Na szkoleniu wyjaśnimy jak inspektorzy kontrolują tachograf, co sprawdzają, na co zwracają uwagę. Powiemy także ile trwa kontrola na drodze i czym się kończy, co trzeba podpisać i jakie to może mieć skutki dla firmy. Podpowiemy także na co firma powinna zwrócić uwagę, gdzie są błędy w obsłudze ze strony kierowcy, ale też ze strony firmy i zarządzającego transportem. Wskażemy także na zmiany w tachografach, które wejdą w życie już niebawem.

13.21

Przerwa

13.31

Manipulacje w tachografach stosowane przez kierowców

Zdecydowana większość oszustw na tachografach wynika z wyłącznej winy kierowcy, a często za to płaci firma i zarządzający transportem. Jak tego się ustrzec, jak sprawdzać kierowcę, czy możemy coś z tym zrobić? Na szkoleniu powiemy jak najczęściej oszukują kierowcy oraz jak w prosty sposób możemy to sami sprawdzić. Powiemy też jak wykryć manipulacje, na co zawracać uwagę oraz jak odróżnić manipulację od pomyłki w obsłudze tachografu.

14.38

Przerwa

14.43

Inteligentne tachografy II generacji oraz tachografy przejściowe – od 20 sierpnia 2023 r.

Na szkoleniu wyjaśnimy kto i kiedy będzie musiał wymienić obecny tachograf na nowy oraz od kiedy nowe pojazdy będą miały wyłącznie nowe urządzenia. Powiemy także jak będzie wykładała zdalna kontrola nowych tachografów, co pokażą inspektorom i co trzeba wdrożyć w firmie, żeby przygotować się do nowych wymagań. Powiemy także od kiedy nowe tachografy będą musiały być stosowane w busach i jak na przedsiębiorców wpłynie wydłużenie okresu kontrolnego.

15.34

Zakończenie