Zmień swoją bibliotekę w centrum nowych technologii

To miejsce biznesowe, kulturalne, miejsce spotkań i rozwoju społecznego. Jednym słowem normalnie funkcjonująca jednostka biznesowa, która dodatkowo, pod pewnymi warunkami... może na siebie zarabiać.

Dziś biblioteka to nie tylko miejsce wypożyczania książek...

Zamów BEZPŁATNIE, przekonaj się sam »

,,Nowoczesna biblioteka 3.0”. to fachowe czasopismo dla dyrektorów i pracowników bibliotek, którzy poszukują funduszy na unowocześnienie swojej placówki oraz inspiracji, jak przyciągnąć nowych czytelników.

Bądź zawsze na bieżąco ze zmianami w zakresie funkcjonowania bibliotek

Tylko teraz otrzymujesz BEZPŁATNIE plakat „Jak zarządzać projektami miękkimi w bibliotece”. Skorzystaj z bezcennych porad najlepszych ekspertów-praktyków.

,,Nowoczesna biblioteka 3.0” to fachowe czasopismo dla dyrektorów i pracowników bibliotek, którzy poszukują gotowych scenariuszy zajęć, lekcji bibliotecznych, funduszy na unowocześnienie swojej placówki oraz inspiracji, jak przyciągnąć nowych czytelników. Chcemy, aby nasze pismo dostarczało Tobie gotowe narzędzia do pracy. Dlatego też w każdym numerze znajdziesz ankiety, regulaminy, instrukcje i formularze.


Pobierz narzędzia i dokumenty niezbędne w każdej bibliotece:

- Przykładowy regulamin konkursu bibliotecznego

- Przykładowy wniosek projektowy – instrukcja wypełniania krok po kroku

- Formularz uczestnictwa w zajęciach edukacji komputerowej 

- Regulamin wypożyczalni dla dzieci

- Regulamin korzystania ze stanowiska komputerowego

- Regulamin czytelni

- Regulamin biblioteki szkolnej

- Zamówienie wypożyczalni międzybibliotecznej

- Rejestr ubytków

- Skuteczne zarządzanie czasem z kalendarzem Google 

- Tworzenie ankiety czytelniczej z wykorzystaniem formularzy Google

- Power Point w pracy bibliotekarza – poznaj tajniki atrakcyjnych prezentacji

W najnowszym wydaniu m.in.:

Jak przygotować bibliotekę do nowego roku szkolnego

Nawet jeśli biblioteka szkolna funkcjonuje na bardzo wysokim poziomie – warto poświęcić czas, by sprawdzić, czy można ją udoskonalić. Ponadto zmienia się prawo, zmieniają się warunki pracy, zużywa się księgozbiór, pojawiają się nowe potrzeby – to tylko niektóre powody, które powinny skłonić do corocznej pracy w celu przygotowania biblioteki szkolnej do nowego roku.

Poznaj scenariusz warsztatu dla nauczycieli pomagający lepiej zrozumieć postawy i zachowania rodziców uczniów. Sprawdź, jak szybko rozpoznawać różne typy rodziców i skuteczniej się z nimi komunikować

Jak rozmawiać z rodzicami uczniów

W jaki sposób bibliotekarz może samodzielnie tworzyć grafikę

E-booki i audiobooki w bibliotece – oferta nie tylko dla niewidomych

Jednym z zadań bibliotekarza jest informowanie czytelników o ważnym wydarzeniu, spotkaniu autorskim, szkoleniu czy zaprezentowanie w nieszablonowy sposób nowości książkowych. Temu wszystkiemu służą plakaty, ulotki, broszury, informacje, animacje na stronach www czy w mediach społecznościowych. Z pomocą przychodzi Internet, który w swej ofercie ma duży wybór całkowicie lub częściowo darmowych programów i aplikacji.

Nowoczesne technologie, które wkroczyły do świata książki, przyczyniły się do renesansu czytania. Dynamicznie zaczęły powstawać serwisy, platformy i księgarnie specjalizujące się w e-bookach i audiobookach. Polskie biblioteki systematycznie powiększają zbiory audiobooków, które już dawno przestały być adresowane jedynie do osób niewidzących. Sprawdź, jak rozwija się rynek audiobooków i e-booków, co czytelnicy sądzą na temat zalet. Poznaj także wady obydwu nowoczesnych form książki oraz jak problem ich wypożyczania rozwiązują biblioteki.

Sprawdź, jak można wykorzystać grywalizację w bibliotecznej działalności. Nie tylko tej poświęconej promocji czytelnictwa, ale także marketingowej czy związanej z budowaniem trwałych relacji ze społecznością lokalną.

Marketing, współzawodnictwo czy dobra zabawa – grywalizacja w bibliotece

Czym jest harmonogram?

Przepisy Kodeksu pracy nie posługują się zasadniczo pojęciem „harmonogramu czasu pracy” czy „grafiku”. Takie określenia używane są potocznie dla rozkładu czasu pracy, który jest uregulowany dla bibliotek – jako instytucji kultury – w dwóch miejscach. Pierwszym jest art. 26b uodk, który reguluje zasady wprowadzania przedłużonego okresu rozliczeniowego czasu pracy, ale zarazem w jego ust. 3 znajduje się zapis, nakazujący tworzenie rozkładów czasu pracowników na okres minimum 2 tygodni. Drugim są przepisy Kodeksu pracy dotyczące rozkładów czasu pracy, zawarte w art. 129 § 3–5.


Chociaż pojęcie rozkładu czasu pracy nie jest ustawowo zdefiniowane, powszechnie uznaje się, że rozkład czasu pracy – przez który należy także rozumieć właśnie harmonogram (grafik), to swego rodzaju plan pracy, opracowany indywidualnie lub grupowo, w którym zamieszcza się dokładne określenie godzin rozpoczęcia i zakończenia pracy w dniach roboczych oraz dni wolne od pracy, ewentualnie czas wolny dla pracownika, jeżeli stosowane są specyficzne systemy czasu pracy jak system przerywany, albo gdy pracownik jest zobowiązany do pełnienia dyżuru.

Kiedy nie trzeba tworzyć harmonogramów indywidualnych

Harmonogramy mogą być tworzone dla grup (zespołów) pracowników, np. w ramach działu w danej jednostce. W takim wypadku harmonogramy powinny być ustalone w przepisach zakładowych, takich jak regulamin pracy, układ zbiorowy, czy obwieszczenie pracodawcy (gdy nie ma obowiązku wydawania regulaminu pracy, tj. pracodawca zatrudniający zasadniczo poniżej 50 pracowników, który sam nie wprowadził regulaminu pracy, albo pracodawca zatrudniający mniej niż 50 ale więcej niż 20 pracowników, u którego związki zawodowe nie zażądały wprowadzenia tego typu przepisów). Jeżeli takie rozkłady określone są dla zespołów, lub działów, nie ma potrzeby wydawania odrębnych harmonogramów dla każdego z pracowników z osobna.


To samo dotyczy także sytuacji, w której całą jednostkę obowiązuje jednolity harmonogram czasu pracy dla wszystkich pracowników.

Przykład:

Godziny pracy biblioteki określa obwieszczenie kierownika (biblioteka zatrudnia bowiem mniej niż 20 pracowników, więc w ogóle nie ma obowiązku wydawania regulaminów, nawet na żądanie związków zawodowych, którego zresztą nie było). Zgodnie z obwieszczeniem, biblioteka stosuje ruchomy rozkład czasu pracy określony w art. 140[1] § 1 kp (wprowadzony na podstawie zawartego wcześniej porozumienia z załogą), a godziny pracy biblioteki są stałe; biblioteka pracuje w następujących godzinach:


poniedziałek: 7.00–15.00, przy czym jest ona otwarta dla czytelników w godzinach 8.00–14.00

wtorek: 7.00–15.00, dla czytelników w godz. 8.00–14.00

środa: 8.00–16.00, dla czytelników – nieczynna

czwartek: 10.00–18.00, dla czytelników w godz. 11.00–17.00

piątek: 8.00–16.00, dla czytelników w godz. 10.30–14.30.


Godziny otwarcia dla czytelników nie muszą pokrywać się z faktycznymi godzinami pracy biblioteki, czas pracy poza obsługą czytelników jest przeznaczony na czynności administracyjne, porządkowanie i opracowywanie zbiorów itp.

Biblioteka Gminna w B. zatrudnia łącznie 4 pracowników: dwóch bibliotekarzy, pracownicę administracyjną oraz kierownika i zastępcę, który również pełni funkcję bibliotekarza.

„Nowoczesna biblioteka 3.0” to jasny, przejrzysty układ porad i komentarzy. Zawsze znajdziesz to, czego potrzebujesz.

W każdej chwili możesz zadawać swoje pytania do ekspertów piszących na łamach magazynu - wyślij je e-mailem redakcja@nowoczesnabiblioteka.pl, a odpowiedź otrzymasz w ciągu 3 dni roboczych

Dlatego możesz korzystać z licznych usług dodatkowych, już na etapie testu:

  • Newsletter „Nowoczesna Biblioteka 3.0” – wysyłamy emailem raz w tygodniu
  • E-wydania na stronie internetowej www.nowoczesnabiblioteka.pl
  • E-booki dla Czytelników
  • Wskaźniki i wzory dokumentów
  • Konsultacje e-mailowe z ekspertami

To bezpieczna oferta, która nie kryje w sobie żadnych pułapek. Otrzymujesz zapoznawczy numer, wykorzystujesz zawarte w nim porady ekspertów i na spokojnie decydujesz, czy chcesz otrzymywać kolejne, już płatne numery. Masz na decyzję 14 dni. Zamówiony, zapoznawczy numer jest Twój, niezależnie od dalszych decyzji. Nie musisz niczego odsyłać.

  • Jeśli w ciągu 14 dni uznasz, że magazyn pomaga Ci w codziennej pracy, nic nie musisz robić. Zadbamy, by kolejne płatne numery dotarły do Ciebie na czas. Jeśli nie – po prostu poinformuj nas przez telefon, faks czy e-mail o rezygnacji z dalszej prenumeraty. Bez żadnych pytań, natychmiast ją anulujemy.
  • Przez cały okres prenumeraty możesz bezpłatnie korzystać z konsultacji z naszymi ekspertami – adresy e-mailowe znajdują się w publikacji.
  • Nasi Czytelnicy mają również stały dostęp do informacji znajdujących się na stronie internetowej, dodatkowych wzorów, narzędzi, e-booków oraz e-wydań.

Możesz bezpłatnie testować nasz produkt przez 14 dni.

Jeśli chcesz zrezygnować z dalszej, już płatnej, prenumeraty, poinformuj o tym w ciągu tych 14 dni nasze Centrum Obsługi Klienta – tel. 22 518 29 29, e-mail: cok@wip.pl

Jeśli chcesz, aby nasz magazyn był dalej do Ciebie przysyłany, nie musisz nas o tym informować.

Zamawiam:

Tak, zamawiam pierwszy bezpłatny egzemplarz publikacji „Nowoczesna Biblioteka 3.0”.


Otrzymuję:

Pierwszy, bezpłatny numer czasopisma „Nowoczesna Biblioteka 3.0” wraz z prezentem i mam 14 dni na podjęcie decyzji o prenumeracie.


Dalsze kroki:


Zamawiając publikację „NOWOCZESNA BIBLIOTEKA 3.0” na próbę, ani Ty, ani Twoja biblioteka nie ponosicie żadnego ryzyka!


W ciągu 24 godzin od przyjęcia Twojego zamówienia, wysyłamy pocztą bezpłatny numer zapoznawczy. Powinien do Ciebie dotrzeć w ciągu 3-5 dni roboczych.

Od momentu otrzymania przesyłki z bezpłatnym numerem zapoznawczym masz 14 dni na zapoznanie się

z nim.

Decydując się na prenumeratę nie musisz się z nami kontaktować. Po zakończeniu 14-dniowego okresu testowego wyślemy pierwszy płatny numer wprost do Twojej firmy.

W takim przypadku będzie wystawiana na Twoją firmę faktura, która obejmuje 6 wydań zwykłych publikacji oraz 2 wydania specjalne. W tej wyjątkowej ofercie korzystasz ze specjalnej ceny – płacisz jedynie 49,90 zł netto za egzemplarz. Łączne koszty pakowania i wysyłki tych numerów to opłata 59,40 zł netto. Faktura zostanie wystawiona na kwotę 458,60 zł netto + 8% VAT (495,29 zł brutto).


Gdybyś jednak z jakiś względów nie mógł kontynuować współpracy, pamiętaj żeby w ciągu 14 dni testu, zgłosić do nas rezygnację. Wówczas nie wyślemy kolejnego płatnego już numeru. Bezpłatny numer czasopisma, który otrzymałeś na próbę oraz gratisy możesz zatrzymać bez względu na podjętą decyzję.W okresie płatnej prenumeraty możesz zrezygnować w każdym momencie. Rezygnacja będzie obowiązywać od kolejnego okresu rozliczeniowego, wystarczy że poinformujesz o tym nasze Centrum Obsługi Klienta a kolejna faktura nie będzie już wystawiona.

Jeśli zechcę zrezygnować z dalszej prenumeraty, skontaktuję się z Centrum Obsługi Klienta – tel. 22 518 29 29, e-mail: cok@wip.pl

Po opłaceniu faktury w terminie otrzymam w prezencie elegancką chustę oraz kij do selfie.