Ogólnopolski Kongres

"PPK w jednostkach publicznych"

26 listopad 2020

UDZIAŁ W KONFERENCJI JEST BEZPŁATNY

ZAPISZ SIĘ

Akademia wiedza i praktyka zaprasza na konferencję

Ogólnopolski Kongres "PPK w jednostkach publicznych"

26 listopad 2020 - Udział w konferencji jest bezpłatny

O KONFERENCJI

Pracownicze Plany Kapitałowe to powszechny system oszczędzania dla pracowników realizowany przy współpracy z pracodawcami oraz państwem. Na Ogólnopolskim Kongresie "PPK w jednostkach publicznych" w przystępny sposób przybliżymy idee i zasady działania PPK. Na co zwrócić uwagę podczas wyboru instytucji finansowej, obowiązki pracodawcy w tym przypadku urzędu i uprawnienia zatrudnionych jak również dotychczasowe doświadczenia i wyzwania wdrożeniowe. Perspektywa jednostek publicznych, pracodawców oraz instytucji finansowych. To wszystko podczas panelu dyskusyjnego. Natomiast w części wykładowej dowiesz się o:



  1. Wspólny wybór instytucji finansowej – aspekty prawne i organizacyjne
  2. Procedura wdrożenia PPK u pracodawców, dla których nie jest dokonywany wspólny wybór instytucji finansowej
  3. Współpraca pracodawcy z instytucją finansową na etapie wdrożenia.
  4. Dokumentacja w PPK: tworzenie i przechowywanie
  5. Dokonywanie i rozliczanie wpłat na PPK

PROGRAM

Ogólnopolski Kongres "PPK dla jednostek publicznych"

Online 26 listopad 2020

DZIEŃ I 17.11.2020 EDUKACJA TO KOMUNIKACJA

09:00-09:10 Sesja inauguracyjna

09:10-10:30 PPK w urzędzie – dotychczasowe doświadczenia i wyzwania wdrożeniowe. Perspektywa jednostek publicznych, pracodawców oraz instytucji finansowych - SESJA PLENARNA

10:45-11:45 Wspólny wybór instytucji finansowej – aspekty prawne i organizacyjne

  • Alternatywna procedura wyboru instytucji finansowej dla jednostek sektora finansów publicznych
  • Decyzja odnośnie wyboru instytucji finansowej przez organ zarządzający – terminy, procedury, dokumentacja
  • Kwestia konsultacji wyboru instytucji finansowej z organizacjami związkowymi lub przedstawicielstwem pracowników w podległych jednostkach publicznych
  • Zawarcie umowy o zarządzanie i prowadzenie PPK z instytucją finansową w procedurze wspólnego wyboru
  • Obowiązki informacyjne wobec osób zatrudnionych

12:00-13:00 Procedura wdrożenia PPK u pracodawców, dla których nie jest dokonywany wspólny wybór instytucji finansowej

  • Krótko o genezie wdrożenia Pracowniczych Planów Kapitałowych
  • Przygotowanie do wdrożenia PPK na poziomie jednostki samorządu terytorialnego
  • Jak ustalić stan zatrudnienia – główne zasady, kluczowe terminy
  • Jak wybrać instytucję finansową – na co wskazuje ustawa o ppk
  • Zawarcie umów o zarządzanie i prowadzenie PPK
  • Zasady naliczania wpłat do PPK

13:15-14:15 Współpraca pracodawcy z instytucją finansową na etapie wdrożenia

  • Wsparcie pracodawcy na etapie wdrożenia – co oferują i w czym mogą pomóc instytucje finansowe
  • Obowiązki pracodawcy i instytucji finansowej wynikające z przepisów
  • Obszary współpracy pracodawcy z instytucją finansową po wprowadzeniu PPK

14:30-15:30 Dokumentacja w PPK: tworzenie i przechowywanie oraz dokonywanie i rozliczanie wpłat na PPK

  • Dokumentacja związana z zakładowym wyborem instytucji finansowej
  • Umowy o zarządzanie i prowadzenie PPK: zawieranie, zmiany, wypowiedzenie
  • Wnioski i deklaracje uczestników PPK składane pracodawcy i instytucji finansowej, obieg dokumentów
  • Dokumentacja związana z naliczaniem i rozliczaniem wpłat na PPK wysokość wpłat podstawowych i dodatkowych, wpłata powitalna i dopłata roczna
  • Terminy naliczania, potrącania i odprowadzania wpłat na PPK
  • Podstawa naliczenia wpłat
  • Dokumentacja rozliczeniowa do ZUS

15:30-15:35 Zakończenie Kongresu

PRELEGENCI

Dorota Bąbiak-Kowalska

Tomasz Kaniewski

Konrad Buczek

Dariusz Selak

Marek Piech

Katarzyna Rosińska

Robert Zapotoczny

Joanna Walentek

Małgorzata Smołkowska

Klaudia Sitarz


Agata Saracyn

Agnieszka Piskorz-Ryń

Bartłomiej Przybyciel

Andrzej Suchenek

Anna Sokołowska


Materiały do pobrania

Niezbędnik Pracodawcy - Jak wprowadzić PPK w firmie

Pobierz

Broszura PPK w praktyce: Poradnik dla Kadr i Płac

Pobierz

Obowiązki informacyjne pracodawcy wobec pracownika – wzory dokumentów w plikach do pobrania: „wzór Obowiązki informacyjne pracodawcy wobec pracownika”

Pobierz

Ulotka dla przedsiębiorcy

Pobierz

PPK w jednostkach publicznych

Pobierz

PARTNERZY

ORGANIZATOR

PARTNER GŁÓWNY KONGRESU

PARTNER BIZNESOWY KONGRESU

PARTNER STRATEGICZNY KONGRESU

PARTNER MERYTORYCZNY

WSPÓŁPRACA

WARUNKI UCZESTNICTWA

Zasady uczestnictwa w konferencji on-line:

Konferencja on-line jest bezpłatna.

Po zapisaniu się na konferencję otrzymasz mail potwierdzający udział w konferencji. Koniecznie potwierdź swój udział w konferencji, klikając w link z maila!

W ramach rejestracji zyskasz dostęp do:

  1. Materiałów konferencyjnych, które zostaną udostępnione na LP w dniach 17- 24 listopada 2020 r.;
  2. Paneli konferencji;

W dniu rozpoczęcia konferencji przypomnimy Ci o niej e-mailowo oraz prześlemy informacje organizacyjne.

Do 30 listopada 2020 r. otrzymasz certyfikat uczestnictwa w konferencji online, który będziesz mógł samodzielnie wydrukować.








* Pole oznaczone gwiazdką jest obowiązkowe

Formularz rejestracyjny

KONTAKT

Telefon: 22 429 43 45

E-mail: konferencje@wip.pl