BESTSELLER wśród instytucji kultury

PRAWO i FINANSE

W KULTURZE

  • 156 stron o wartości 69,00 zł
  • rzetelna wiedza dla Instytucji kultury
  • plakat „50% koszty uzyskania przychodów w instytucjach kultury - najnowsze interpretacje podatkowe”

Dzięki wskazówkom zawartym w książce dowiesz się, co może być naruszeniem dyscypliny finansów publicznych. Sprawdź także, jak korygować powstałe błędy i jak rozliczać się z urzędem skarbowym.

książka „Polityka rachunkowości w kulturze. Odpowiedzi na 70 pytań Czytelników pisma Prawo i finanse w kulturze”

Jak zgodnie z RODO włączyć publiczność
do wydarzeń kulturalnych online
i uniknąć 10 000 zł kary

Od 6 czerwca mogą normalnie funkcjonować kina, teatry, filharmonie, audytoria w domach kultury i cyrki.

Warunki są dwa: widownia musi być zapełniona maksymalnie w 50 procentach i wszyscy noszą maseczki.


Decyzja o otwarciu jest indywidualną decyzją dyrektora instytucji. Ze względu na zbliżający się sezon wakacyjny oraz obostrzenia sanitarne wiele instytucji kultury decyduje się w dalszym ciągu kierować ofertę kulturalną online. Musimy jednak pamiętać, że wydarzenia online również mogą podlegać przepisom o ochronie danych osobowych.


Błędy mogą skończyć się postępowaniem administracyjnym zagrożonym w przypadku instytucji kultury karą wynoszącą do 10.000 zł. Sprawdź, jak tego uniknąć.


Dużą popularnością cieszą się wydarzenia organizowane online, a zwłaszcza spektakle i koncerty, 

do których dostęp – najczęściej po uprzednim uiszczeniu zapłaty – odbiorcy uzyskują po wpisaniu podanego hasła. W rezultacie mogą oni oglądać dane wydarzenie na swoim komputerze i najczęściej komentować je na żywo. Aby tego dokonać, usługodawca umożliwia im zalogowanie się na wskazanej platformie poprzez utworzenie nowego profilu lub za pomocą istniejącego już konta użytkownika w mediach społecznościowych (np. na Facebooku). Zalogowany użytkownik ma możliwość zdalnego uczestniczenia w danym wydarzeniu i korzystania z czatu, za pomocą którego może porozumiewać się 

z artystami, instytucją kultury lub innymi widocznymi na czacie użytkownikami.


I w tym momencie organizator wydarzenia staje się administratorem danych osobowych. W zasadzie tej prawnej zależności może nikt nie zauważyć, dopóki jakakolwiek osoba, z jakichkolwiek powodów, nie zdecyduje się zarzucić organizatorowi naruszenia przepisów. Może się to skończyć postępowaniem administracyjnym zagrożonym w przypadku instytucji kultury karą wynoszącą do 10.000 zł.

Dlatego:

1. Sprawdź technologię, z której korzystasz

2. Ustal cel i podstawę przetwarzania

3. Zweryfikuj spełnianie zasady minimalizacji danych

4. Dopełnij obowiązku informacyjnego

5. Przypomnij o przetwarzaniu danych przed spektaklem

6. Jak to zrobić, dowiesz się z pisma Prawo i finanse w kulturz

Omijanie procedury zamówień publicznych jest najprostszą drogą do zwolnienia dyrektoray

Zamówienia publiczne są ważną częścią rzeczywistości każdego dyrektora instytucji kultury. Pomijanie postanowień ustawy Pzp może pociągnąć za sobą wiele negatywnych konsekwencji, w tym również zwolnienie. Dlatego też przed podpisaniem każdej z umów powinniśmy zbadać, czy postępowanie poprzedzające jej zawarcie zostało przeprowadzone w sposób prawidłowy. Za błędy odpowie bowiem bezpośrednio dyrektor instytucji kultury, a nie pracownik, który przygotował dokumenty. Za wszystkie wskazane powyżej czynności odpowiada kierownik zamawiającego (z wyjątkiem sytuacji, gdy powierzy przeprowadzenie postępowania innym osobom, o czym w dalszej części artykułu), który w przypadku naruszeń poniesie odpowiedzialność. Odpowiedzialność kierownika zamawiającego można podzielić na trzy grupy:

Przedstawienie płatnikowi certyfikatu rezydencji wpływa na zakres jegoobowiązków nałożonych ustawami o podatku dochodowym. W praktyce pojawiają się wątpliwości, jak stosować tego typu dokumenty, np. jaka forma takiego dokumentu jest właściwa, jak ustalić aktualność certyfikatu rezydencji itd. Poznaj w jaki sposób podchodzi do tego fiskus i sądy administracyjne.

Zastosowanie stawki podatku wynikającej z właściwej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania lub niepobranie (niezapłacenie) podatku zgodnie z taką umową jestbowiem możliwe pod warunkiem udokumentowania do celów podatkowych miejsca zamieszkania podatnika uzyskanym od niego certyfikatem rezydencji (art. 29ust. 2 ustawy o PIT).

Certyfikat rezydencji ma duże znaczenie dla płatników, ponieważ wyznacza sposób rozliczania nierezydentów z tytułu otrzymywanych przez nich świadczeń.

1) odpowiedzialność dyscyplinarną;

2) odpowiedzialność finansową – materialną;

3) odpowiedzialność karną.

Bądź na bieżąco ze zmianami w prawie dla instytucji kultury

„Prawo i finanse w kulturze” to:

  • dokładnie omówione zmiany w prawie, przegląd wszystkich aktów prawnych w skrócie oraz najnowsze wyroki Sądu Najwyższego i interpretacje izb skarbowych,
  • informacje o współpracy organizatorów z dyrektorami oraz wskazówki, jak rozwiązywać potencjalne konflikty,
  • praktyczne porady, jak pozyskiwać dodatkowe fundusze na realizację projektów artystycznych – również unijnych, dokumentować wydatki i udzielać zamówień publicznych,
  • odpowiedzi na pytania dotyczące zatrudniania pracowników, zleceniobiorców i wykonawców umowy o dzieło, rozliczania czasu pracy, wynagrodzeń, umów cywilnoprawnych, bhp, finansów i zarządzania placówką kultury, podatku PIT, CIT i VAT i rozliczeń z ZUS,
  • gotowe wzory umów, pism i innych dokumentów przydatne dla jednostek kultury z możliwością pobrania i edycji.

W podziękowaniu za zamówienie pisma dostaniesz GRATIS:

plakat

„50% koszty uzyskania przychodów w instytucjach kultury - najnowsze interpretacje podatkowe”

To bezpieczna oferta, która nie kryje w sobie żadnych pułapek. Otrzymujesz zapoznawczy numer, wykorzystujesz zawarte w nim porady ekspertów i na spokojnie decydujesz, czy chcesz otrzymywać kolejne, już płatne numery. Masz na decyzję 14 dni. Zamówiony, zapoznawczy numer jest Twój, niezależnie od dalszych decyzji. Nie musisz niczego odsyłać.









Jeśli zdecydujesz się na prenumeratę publikacji, po opłaceniu faktury otrzymasz od nas kolejny, wartościowy prezent – książkę Polityka rachunkowości w kulturze. Odpowiedzi na 70 pytań Czytelników pisma Prawo i finanse w kulturze” o wartości 69,00 zł.

Jeśli pismo mnie zainteresuje (nie muszę wtedy nic robić) – za miesiąc otrzymuję kolejny numer, wraz z fakturą. Koszt jednego egzemplarza w prenumeracie półrocznej wynosi 39,00 zł netto plus opłata za wysyłkę 59,40 zł netto (62,37 zł brutto). Faktura obejmuje 6 wydań zwykłych publikacji oraz 2 wydania specjalne.


Jeśli zechcę zrezygnować z dalszej prenumeraty skontaktuję się z Centrum Obsługi Klienta – tel. 22 518 29 29, e-mail: cok@wip.pl

Pierwszy, bezpłatny numer czasopisma „Prawo i finanse w kulturze” wraz z plakatem i mam 14 dni na podjęcie decyzji o prenumeracie.

Tak, zamawiam pierwszy bezpłatny egzemplarz publikacji „Prawo i finanse w kulturze”.

Jeśli chcesz zrezygnować z dalszej, już płatnej, prenumeraty, poinformuj o tym w ciągu tych 14 dni nasze Centrum Obsługi Klienta – tel. 22 518 29 29, e-mail: cok@wip.pl


Jeśli chcesz, aby nasz produkt był dalej do Ciebie przysyłany, nie musisz nas o tym informować.

Możesz bezpłatnie testować nasz produkt przez

14 dni.

Otrzymuję:

Zamawiam:

Dalsze kroki:

  • Jeśli w ciągu 14 dni uznasz, że pismo pomaga Ci w codziennej pracy, nic nie musisz robić. Zadbamy, by kolejne płatne numery dotarły do Ciebie na czas. Jeśli nie – po prostu poinformuj nas przez telefon, faks czy e-mail o rezygnacji z dalszej prenumeraty. Bez żadnych pytań, natychmiast ją anulujemy.
  • Wraz z bezpłatnym numerem testowym otrzymujesz plakat.
  • Przez cały okres prenumeraty możesz bezpłatnie korzystać z konsultacji z naszymi ekspertami – wystarczy, że wyślesz maila do redakcji.

Chcę otrzymywać informacje drogą elektroniczną i telefoniczną o dodatkowych promocjach, rabatach dotyczących produktów własnych WIP i partnerów WIP. Wiem, że moja zgoda może być wycofana w dowolnym momencie.