Publikacja „Polityka rachunkowości w instytucjach kultury” to odpowiedź na najczęściej zadawane pytania i rozwiązania skomplikowanych zagadnień związanych z prowadzeniem instytucji kultury w czasie pandemii. Przystępny język oraz odpowiedzi na konkretne pytania dyrektorów i księgowych sprawiają, że ta pozycja jest niezwykle przydatna przy rozliczaniu wszelkich otrzymanych świadczeń finansowych.
Zamów prenumeratę i odbierz prezent
W piśmie Prawo i finanse w kulturze znajdziesz kilkadziesiąt wzorów formularzy i wniosków, które ułatwią Ci codzienne zarządzanie instytucją kultury. Na www.kultura.wip.pl pobierzesz:
Brak celów i ryzyk związanych z pandemią COVID-19 zaplanowanych na 2020 rok jest czymś naturalnym, jednak brak takich celów i ryzyk zaplanowanych na 2021 rok jest już poważnym błędem. Dlatego też przeprowadzając samoocenę kontroli zarządczej za poprzedni rok, warto od razu wyciągnąć wnioski i zidentyfikować adekwatne cele i ryzyka, biorąc pod uwagę, że wiele czynników wskazuje na to, że pandemia będzie nam towarzyszyć również w 2021 roku.
Sprawdź wskazówki eksperta.
Ponadto od 1 kwietnia 2021 r. mają wejść w życie 3 zmiany w zasiłkach. W ramach dużej nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych planowane są zmiany także innych ustaw m.in. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa. Część zmian w zasiłkach ma wejść w życie już od 1 kwietnia 2021 r., a niektóre od 1 stycznia 2022 r.
Sprawdź:
Omijanie procedury zamówień publicznych jest najprostszą drogą do zwolnienia dyrektoray
Zamówienia publiczne są ważną częścią rzeczywistości każdego dyrektora instytucji kultury. Pomijanie postanowień ustawy Pzp może pociągnąć za sobą wiele negatywnych konsekwencji, w tym również zwolnienie. Dlatego też przed podpisaniem każdej z umów powinniśmy zbadać, czy postępowanie poprzedzające jej zawarcie zostało przeprowadzone w sposób prawidłowy. Za błędy odpowie bowiem bezpośrednio dyrektor instytucji kultury, a nie pracownik, który przygotował dokumenty. Za wszystkie wskazane powyżej czynności odpowiada kierownik zamawiającego (z wyjątkiem sytuacji, gdy powierzy przeprowadzenie postępowania innym osobom, o czym w dalszej części artykułu), który w przypadku naruszeń poniesie odpowiedzialność. Odpowiedzialność kierownika zamawiającego można podzielić na trzy grupy:
Przedstawienie płatnikowi certyfikatu rezydencji wpływa na zakres jegoobowiązków nałożonych ustawami o podatku dochodowym. W praktyce pojawiają się wątpliwości, jak stosować tego typu dokumenty, np. jaka forma takiego dokumentu jest właściwa, jak ustalić aktualność certyfikatu rezydencji itd. Poznaj w jaki sposób podchodzi do tego fiskus i sądy administracyjne.
Zastosowanie stawki podatku wynikającej z właściwej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania lub niepobranie (niezapłacenie) podatku zgodnie z taką umową jestbowiem możliwe pod warunkiem udokumentowania do celów podatkowych miejsca zamieszkania podatnika uzyskanym od niego certyfikatem rezydencji (art. 29ust. 2 ustawy o PIT).
Certyfikat rezydencji ma duże znaczenie dla płatników, ponieważ wyznacza sposób rozliczania nierezydentów z tytułu otrzymywanych przez nich świadczeń.
1) odpowiedzialność dyscyplinarną;
2) odpowiedzialność finansową – materialną;
3) odpowiedzialność karną.
Bądź na bieżąco ze zmianami w prawie dla instytucji kultury
„Prawo i finanse w kulturze” to:
W podziękowaniu za zamówienie pisma dostaniesz GRATIS:
plakat
„50% koszty uzyskania przychodów w instytucjach kultury - najnowsze interpretacje podatkowe”
To bezpieczna oferta, która nie kryje w sobie żadnych pułapek. Otrzymujesz zapoznawczy numer, wykorzystujesz zawarte w nim porady ekspertów i na spokojnie decydujesz, czy chcesz otrzymywać kolejne, już płatne numery. Masz na decyzję 14 dni. Zamówiony, zapoznawczy numer jest Twój, niezależnie od dalszych decyzji. Nie musisz niczego odsyłać.
Jeśli zdecydujesz się na prenumeratę publikacji i opłacisz fakturę w terminie otrzymasz od nas książkę Polityka rachunkowości w instytucjach kultury, Kalendarz kadrowo-płacowy oraz praktyczny bawełniany szal.
Jeśli pismo mnie zainteresuje (nie muszę wtedy nic robić) – za miesiąc otrzymuję kolejny numer, wraz z fakturą. Koszt jednego egzemplarza w prenumeracie półrocznej wynosi 40,95 zł netto plus opłata za wysyłkę 59,40 zł netto (62,37 zł brutto). Faktura obejmuje 6 wydań zwykłych publikacji oraz 2 wydania specjalne. Łączna wartość zamówienia wraz z kosztami pakowania i wysyłki wynosi 387,00 zł netto (417,96 zł brutto).
Jeśli zechcę zrezygnować z dalszej prenumeraty skontaktuję się z Centrum Obsługi Klienta – tel. 22 518 29 29, www.formularze.wip.pl
Jeśli chcesz zrezygnować z dalszej, już płatnej, prenumeraty, poinformuj o tym w ciągu tych 14 dni nasze Centrum Obsługi Klienta – tel. 22 518 29 29, www.formularze.wip.pl
Jeśli chcesz, aby nasz produkt był dalej do Ciebie przysyłany, nie musisz nas o tym informować.
Warunki zamówienia płatnej prenumeraty: