PRZECIWDZIAŁANIE PRZEMOCY W SZKOLE

CERTYFIKOWANE SZKOLENIE

13.11.2024

ImageImage

Online

z wykorzystaniem Metody Wspólnej Spraw

PROGRAM

Image

Moduł I. Przemoc w szkole

  • Jakie wyróżniamy rodzaje przemocy – szczegółowe omówienie form przemocy w oparciu o analizę sytuacji w różnych kontekstach szkolnych
  • Najczęstsze przyczyny zachowań przemocowych – omówienie czynników rodzinnych i społecznych, roli mediów i Internetu oraz problemów natury emocjonalnej i biologicznej
  • Postępowanie w przypadku wykrycia różnych form przemocy: - Procedury szkolne – kroki, które powinien podjąć nauczyciel oraz współpraca z rodzicami i opiekunami; - Procedury prawne – przepisy prawne dotyczące przemocy w szkole oraz obowiązki szkoły i nauczycieli

Moduł II. Zachowania autodestrukcyjne

  • Czym są zachowania autodestrukcyjne – rodzaje zachowań autodestrukcyjnych z przykładami
  • Jakie są przyczyny samookaleczania – omówienie czynnikowo psychologicznych, emocjonalnych i społeczno-kulturowych wraz z przykładami
  • Jak stres związany z sytuacją w szkole może wpływać na pojawienie się zachowań autodestrukcyjnych?
  • Samookaleczenie a zachowania suicydalne - różnice i ocena ryzyka samobójczego
  • Jak reagować na samookaleczenia dziecka i nastolatka – pierwsze kroki nauczyciela
  • W jaki sposób rozmawiać z uczniem, który się okalecza i jego rodzicem – techniki komunikacji zbudowanej na empatii i wsparciu
  • Czym jest hejt w szkole? – przykłady zachowań hejterskich wśród uczniów
  • Granice w komunikacji. Czym różni się hejt od krytyki? – jak rozmawiać z uczniami o kluczowych różnicach między konstruktywną krytyką a hejtem?
  • Jakie działania powinien podjąć pedagog w sytuacji hejtu? – procedury interwencyjne wraz z przykładami dobrych praktyk
  • Sprawdzone sposoby sposoby na walkę z cybernękaniem - strategie prewencyjne, edukacja cyfrowa i współpraca z technologią
  • Hejt i cyberprzemoc – kiedy zgłoszenie incydentu na policję jest uzasadnione? Co powinniśmy zgłaszać do instytucji zewnętrznych?

Moduł III. Hejt w szkole

ImageImage
  • Wprowadzenie do Metody Wspólnej Sprawy – definicja, kluczowe założenia metody i kroki jej wdrażania
  • Korzyści wynikające z zastosowania Metody Wspólnej Sprawy w szkole
  • Studium przypadku: symulacja rozwiązania konfliktu między uczniami przy użyciu Metody Wspólnej Sprawy
  • Praktyczne wskazówki do dalszego stosowania Metody Wspólnej Sprawy w szkolnym środowisku + ćwiczenie z odgrywaniem ról

Moduł IV. Metoda Wspólnej Sprawy w przemocy rówieśniczej

Image

SESJA Q&A

Image

EKSPERTKA

Image

Katarzyna Topolska

Psycholog

Psycholog, szkoleniowiec i koordynator projektów edukacyjno - społecznych, pracuje z nauczycielami w zakresie wsparcia psychologicznego. Od początku epidemii prowadzi swój kanał w serwisie YouTube poświęcony wsparciu psychologicznemu dzieci i rodziców. Doświadczenie w zakresie pracy z kamerą zdobywała na planach filmów fabularnych i dokumentalnych. W 2019 roku ukończyła szkolenie z wykorzystania narzędzi online w pracy z uczniem w Instytucie Technologii Interaktywnych na Maderze.

Image

Wiedza i Praktyka Sp. z o.o

Infolinia 518 29 29

cok@wip.pl

Image Image